Pár riadkov
o projekte
Aký je príbeh tohto projektu?
Koniec pre natívnu Android/iOS aplikáciu, aj tak by som stručne opísal to, čo sa udialo v tomto projekte pre Aproximu.
-
KlientAproxima, s.r.o.
-
Rok2024
-
Roladeveloper
-
Web
Prerobiť niečo staré, zachovať funkcionalitu a v neposlednej rade, urobiť ešte aj niečo navyše, býva veľmi často úloha, ktorá nie je vôbec jednoduchá. Ako sa však hovorí, čo nespravíte vy, spraví niekto iný. Prečo to teda riskovať?
Pre porovnanie
Pôvodný dizajn aplikácie po prihlásení Z pohľadu programátora a človeka, čo sa hýbe v oblasti tvorby webov a webových aplikácií, je viac ako jasné, že už v tomto momente je jasné, kde je problém. Ak si vezmeme tento screen a prescanujeme si ho zhora dolu, uvidíme, že úplne strácame brand, ktorý by mal byť pre nás vo svojej podstate niečím, čo treba prezentovať. Pestrofarebnosť komentovať nebudem, pretože to beriem tak,že to išlo ruka v ruke s brand dizajnom, keď vieme nájsť podobné farbičky aj v "kvetinke" nad logom. |
Redesignovaná úvodná stránka Rozdelenie som sa snažil (ako vidno) zachovať, pretože je potrebné udržať použiteľnosť aplikácie a zároveň aj návyk užívateľov. Pokiaľ si vezmeme fakt, že aj v pôvodnom zadaní bolo, aby sa zachovalo čo najviac funkcionality, ktorú aplikácia mala, nebolo moc priestoru na veľké zmeny. Takže, ak si to zhrenieme, vytiahli sme do popredia logo spoločnosti v jednoduhšej verzii bez "kvietkov" aby sme nepôsobili ako kvetinárstvo. Pridal som položku pre všeobecný kontakt, kde boli zahrnuté firemné kontaktné údaje ako aj fakturačné, či kontaktný formulár. |
Systém pre hodnotenie Najdôležitejšou funkcionalitou aplikácie je, aby vedeli klienti ohodnotiť služby klienta, ktoré sú rozdelené na hodnotenie jedálneho lístku, personálu jednotlivých prevádzok či iných služieb. Farebnosti v celej aplikácii trošku pokulhávali, takže bolo veľmi ťažké sa rozhodovať o tom, ktorú farbičku vlastne kedy použiť. |
Redesignované hodnotenie Vo väčšine prípadov, všetky hodnotenia obsahujú vždy rovnaké údaje, takže mi prišlo správne, aby sa zbytočne nemusel užívateľ preklikávať medzi jednotlivými sekciami, takže z toho vznikli taby. | |
Hodnotenie personálu Každý tab tak obsahuje potrebný formulár s údajmi, ktoré prislúchajú danej sekcii. Pri sekcii hodnotenia personálu je potom prehľad jednotlivých zamestnancov a ich pozícií, čo uľahčí používateľom orientáciu v tom, koho chcú hodnotiť. |
Nahlasovanie porúch výdajných automatov Nič nie je horšie ako keď si chcete niečo kúpiť a automat nefunguje, že? Nedal vám kávu, nevydal peniaze, čokoľvek, čo vás nahnevalo, alebo jednoducho v ňom už nie je tovar... Je jedno, akú poruchu treba nahlásiť, je dobré mať tú možnosť. Ak ju ešte rozšírite o informáciu, či ten-ktorý automat má nahlásený problém, zrazu dostanete niečo iné... |
Poruchy s prehľadom Keď máte v systéme informáciu o tom, že automat má nejaký problém, prečo to nevyužiť na to, aby ste zobrazili aj to, či je teda automat v poriadku a online, či offline. Poviete si, že je to jednoduchá funkcionalita, nie? Vo svojej podstate áno, ale aj tak pri nej narazíte drobné problémy. Tak napríklad, ako dlho chcete považovať nahlásený problém za niečo, čo ovplyvňuje zobrazenie dostupnosti? Ja som nastavil 14 dní. Čo tak počet nahlásení, aby niekto nezneužil nahlasovaciu funkcionalitu a nezobrazili sa tak automaty ako nefunkčné? Keďže ide o zachovanie nejakého pôvodného stavu, v budúcnosti sa počíta s tým, že info o stave bude menený servisným technikom, ktorý priamo na mieste po kontrole bude vedieť automat "zapnúť". |
Prehľad jedáleho lístku Základnou funkcionalitou pre stravovacie zariadenia je samozrejme to, že vedia zobraziť aktuálny jedálny lístok, teda ponuku týždňa. Nakoľko v tejto verzii ešte nie sú úplne dostupné všetky dáta, tak sa dá zobraziť len to, čo máme. |
S novým vzhľadom Ak viete, aké stravovacie zariadenie využívate, tak je to super, nie? Žiaľ, pôvodná aplikácia sa spolieha na to, že ľudia vedia, kde sa stravujú. Často krát sa však stáva, že ľudia menia jednotlivé zaradenia a teda aj zariadenia, nie? Takže menšia rekapitulácia toho, aké menučko si pozeráte, nikdy nie je na zahodenie. To, ako sa ponuka sprehľadnila, asi písať nebudem, však? |
Správy a aktuality Aplikácia obsahuje aj rôzne druhy správ, či už ide o interné správy pre užívateľov, alebo novinky. Za mňa osobne je to stále jedno a to isté, keďže správy pre užívateľa nie sú nijako spojené s jednolivým užívateľom, ale to je asi jedno. Aktuálne ide o veľmi primitívne "správy". |
Novinky v novom šate Neviem, či treba niečo k tomuto faceliftu vôbec písať. Prehľadnosť je totiž niečo, čo asi v tej natívnej aplikácii bol problém. Neviem si to inak predstaviť. |
Hodnotenie od klienta
Ako hodnotí spoluprácu klient?
S Františkom sme spolupracovali v minulosti na iných projektoch, kde sme si všimli jeho potenciál a inovatívny prístup k riešeniu zadaných úloh. Vedeli sme, že ak je potrebné s niečím pohnúť a pridať tomu ešte nejakú hodnotu, bude to vedieť urobiť práve František. Myslíme si, že pri zadaní, kde bolo potrebné zachovať pôvodné funkcionality, sme nemohli zvoliť nič lepšie. Aj keď sme popravde nečakali, že to bude až taký "facelift" myslíme si, že to celej aplikácii prospelo a prenieslo ju to do úplne nového storočia.
-- Jozef Macháček, Aproxima, s.r.o.